Wednesday 18 July 2012

Gambar Tragedi 11/9 Yang Tak Pernah Keluar Dalam Media

Sedar tak sedar, hari ni dah genap 10 tahun semenjak serangan pengganas kat World Trade Center (WTC) yang berlaku pada tahun 2001 yang lalu..Aku pun mula-mula tak berapa ingat jugak (dah tua-tua ni kan..hehehe), tapi nasib baik ada statement member yang membuat kan aku teringat balik, itu yang jadi topik entri aku pada hari ni tu..hehehehe..


Kalau tak silap aku, sejak tahun pertama selepas tragedi ni berlaku sampai la sekarang, masih ada lagi mayat-mayat mangsa yang tak dapat dikenalpasti..Iye laa, pasal ada yang dah jadi abu, seram kott..


Gambar-gambar yang aku nak tunjuk kat korang ni sebenarnya datang dari koleksi gambar yang tak pernah diorang tunjuk kat media massa..Dengan tindakan sesetengah mangsa yang sanggup terjun dari bangunan tu, mungkin diorang tak mahu dedahkan sebab takut bagi tekanan perasaan dan kesedihan yang amat sangat pada keluarga mangsa (sekadar teori aku)..


Sampai sekarang, aku pun tak pasti sama ada betul ke ini keganasan yang dilakukan oleh para pejuang radikal Islam ATAU hanya satu konspirasi Amerika sendiri dalam membunuh rakyatnya semata-mata ingin meraih sokongan untuk menceroboh negara Islam lain..

p/s: macam mana pun kita kena ingat yang agama Islam tak pernah menggalakkan umatnya melakukan keganasan..Kasihan bagi mereka yang tidak memahami nya..

No comments: