Friday 22 July 2011

Sibuk Dengan Konsert, Justin Bieber Tidak Ke Sekolah

SEJAK bergelar penyanyi dan sibuk dengan konsert jelajah, Justin Bieber tidak lagi pergi ke sekolah seperti remaja lain.
Namun, Justin masih lagi menyimpan keinginan untuk menyambung pelajarannya ke peringkat yang lebih tinggi.
"Kalau pengajian berkaitan dengan karier sudah semestinya saya akan melakukannya. Tetapi ia bukan menjadi fokus saya buat sementara waktu ini.
"Bagaimanapun saya mempunyai seorang tutor yang mengikuti saya ke mana-mana sahaja. Ada juga beberapa mata pelajaran yang tidak saya sukai seperti matematik, tetapi terpaksa juga belajar kerana ia merupakan sebuah ilmu yang harus kita ketahui," katanya.
Tambah Justin, jika diberi peluang untuk menyambung pelajaran, dia ingin mengambil bidang yang diminatinya iaitu muzik serta ingin belajar bermain alatan muzik untuk menguatkan kariernya sebagai orang seni.
"Orang mungkin menganggap saya sebagai produk dan mesin pencetak wang, tetapi ia tidak benar. Saya adalah seorang seniman yang ingin mempelajari segala benda berkaitan dengan muzik.
"Saya juga sedang bekerja keras bersama pelatih vokal saya untuk menjaga vokal yang semakin berubah," katanya yang mempelajari bermain piano, dram dan trompet sejak kecil.

No comments: